الخميس، 3 سبتمبر 2009

شارى جارى 42

قصة عزة
واعى ---- مريم حببتى انا بحبك خالص ونفسى تجيبيى طفل
مريم ----- اجيب طفل لية ح تعلمة اية
ح تعلمة ان الاستحمام بيجيب برد ولا النجاح بيتحقق بالكذب ولا ح تربية على
كلمة ما تزعلش امك علشان احبك
واعى ---- وما تزعلش امك علشان احبك غلط
مريم ---- طبعا غلط علشان ربطت زعل الام بحبك ودة اللى بيفهموا مخ الطفل فى المراحل الاولى ثم كلمة امك بتخلية يشعر ان الام درجة تانية واحساسة الانثوىبالانثى يبقى
ظالم ويدخل فى متاهت الولد احسن وافضل من البنات تقول ما تزعلش ماما علشان ما ازعلش منك
واعى ---- مريم انتى على طول ماءزما الحوار عايزانى ما انطقش
اعملى فاصل وخلينا فى الطفل انا اخترت اسمة
مريم ---- اسم عاطفى
واعى ---- طبعا طبعا ح اسمى حبى
مريم ---- اللى مصبرنى عليك يا واعى قصة عزة الحكيمة اللى فى المدرسة
واعى ----- قصتها اية
مريم ---- باختصار عزة غاية فى الجمال عمرها 40 عام من الارياف اخدت الدبلوم
وانكتب كتابهاااااااااااا بنت 17 وما حصلش نصيب غاية فى الادب لكن فجاءة
اخذت لقب مطلقة بعد شهر افتراءوفقدت المستقبل كلة بسبب الاشاعات لسبب
الطلاق
واعى ---- مفترى اللى طلقهاااااااااااااا
مريم --- وفى يوم دخل المستشفى اللى بتعمل فيهاااااا طالب فى كلية الهندسة وقع من على
السطح اصيب بشلل فقررت ان تتزوجة وتدارى فية من كلام الناس
واعى ----- للدرجة المجتمع ظالم اية ذنبهاااااا
مريم ---- انها مطلقة لمفترى وحول جوزهاااا لكلية نظرية وعاشت مع امة واخواتة البنات
والاصيلة شالت الكل على راسهااااااا ومعاها ا ولد وبنت ومرض جوزها بيزيد
تقيحات فراش واكتئاب كل يوم تشيلة وتتمش بية وتعطيه الحقن بترعاة كائنة طفل
واعى ---- واية سبب صبرهااااااا
مريم --- انا ساءلتهاااااااااااا قالت لولا على ما كنتش ام
واعى ------ هو على بس اللى بيجيب عيال احمد وسامح وكامل و وووو كلة بيجيب عيال
مريم --- بالنسبا لهااااااااا هو بس اللى ما صدقش الاشاعات
واعى ---- والاشاعات دى بسبب الطلاق بس
مريم ---- ايوة هى على اعلى مستوى من الادب والخلاق ومخافة اللة
واعى --- مريم حسى بي انا نفسى اخلف ولد اسمية حبى
مريم ---- وانا نفسى اخلف ولد اسمية طغوطات
واعى --- عيبك الوحيد انك مش مركزة امبارح قولت لك اعملى بسبوسة او بقلاوة
او كنافة
مريم ----- واعى انت على طول حامل وبتتوحم حمل ابدى
واعى ----- عملينى زى عزة ما بتعامل على انا خليتك ام
جارى ----- بابا انكل طاغى على التيلفون
واعى ----- طاغى اخويا عامل اية وحشتنا
طاغى ---- انتم وحشتونى انا نازل بلغ بابا
واعى ---- كويس علشان نفرح بيك
طاغى ----ح يحصل لكن من غير اسما ءعاطفية
واعى ----- بابا يزعل هو انت مش عايز تبقى خارج نطاق الاسئلة وتعيش فى سلام
طاغى ----- قصدك خارج نطاق الايجابية انا ح سمى ناجح زكى معين طامح
صارم ثابت شديد
واعى ----- والعروسة موفقة
طاغى ----- ايوة بلغ بابا سلام
الى القاااااااااااااااااء
شارى جارى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

Visetor

Flag Counter